Attention to detail
Şüphesiz ki güçlü bir şekilde belirlenmiş ve odaklanılmış olan bir perakende stratejisi şirketin gücüne katkıda bulunmaktadır. Kesko değer önerileri tüketicilere göre iyi tanımlanmış olan Finlandiya’daki başarılı çok az sayıdaki perakendeciden biridir.

Bizler işletmelerin ürünlerin mağazada satışı esnasında iyi tasarım unsurlarının kullanılması suretiyle nasıl satışlarını arttırabileceklerini inceledik.

Günümüzde süpermarketler zorlu bir ortamla karşı karşıya olup, bazıları elbise satışları konusunda ana caddelerde zorlanmaktadır. Geçmişte de süpermarketler “yüksek miktarda istif et ve istif ettiğin bu ürünleri ucuz sat” formülüne önem veriyorlardı. Süpermarketler ıskontolu satış yapan bir perakendeci olarak algılanmasına rağmen son zamanlarda süpermarketler diğer müşterileri cezp edecek olan ve hızlıca satılacak olan moda ürünlerini stoklarında bulundurmak suretiyle markalarına ilişkin tüketici algılarını değiştirmeyi amaçlamaktalar.

Süpermarketler uzun yıllardır yeni piyasalarda kendilerine yer edinme ve bahçıvan eldivenlerinden tutunda kedi mamalarına kadar stoklarında her şeyi bulundurmaya çalışmaktadırlar.

Süpermarketler nasıl ucuz kalmalarına rağmen zarif olmayı başarmışlarıdır?

Endüstri konusunda bazı uzmanlar süpermarket modasına yönelik algının değiştirilmesine ilişkin stratejinin zeki bir pazarlama stratejisi olduğunu vurgulamaktadırlar. Bu strateji süpermarketlerde giyim ürünlerine yönelik anlayışı değiştirmiştir.

Süpermarket satın alım ekiplerine yönelik trend her sezon uygun fiyatlarla temel unsurların tasarlanması olup böylece karlı bir büyüme sağlanabilmektedir. Sadece 3 £’a saltık olan kotlarla, Katie Price, Aka Jordan ve 3.91 £’a satılan kadın giyim elbiseleri ve 60 £’a satılan gelinliklerle Aka Katie’de fiyatların niçin bu denli ilginç olduğunu anlamak kolaydır.

we deliver on strategy

K-City Market’s hypermarket chain own-label fashion brand and store interior design and fixture systems by CampbellRigg

Kesko için neler yaptık…
Daha deneysel bir mağaza markası geliştirebilme amacıyla Kesko’nun hipermarket bölümü yönetimi CampbellRigg’e hipermarket perakendeciliğine yönelik hibrit bir yaklaşım oluşturulmasını tercih ettiklerini ve geleneksel olarak Avrupa’da uygulanan hipermarket moda alışveriş perspektifini taklit etmediklerini belirtmek suretiyle fikirlerin oluşumu ve bütün ailenin cezp edilmesine yönelik olarak günlük alışveriş unsurlarına ilişkin bir köprü işlevi üstlenecek olan tam bir alışveriş deneyimi talep ettiklerini belirtmişlerdir.

CampbellRigg perakende markalaşma kapsamında başlangıç noktası olarak spesifik ürün ve kategorilerden ziyade mağazanın bir bütün olarak ele alınması gerektiği yönünde tavsiyede bulunmuş olup bu yaklaşımla daha büyük bir başarı şansı ve daha yüksek sinerji sunulmuştur.

K-City Market’s hypermarket chain own-label fashion brand lifestyle graphics

K-City Market’s kids fashion and brand lifestyle graphics

find right hemiphere solutions for hypermarket fashion here

Çözüm
Bizim yaptığımız çalışmalarda K Citymarket’in moda önerilerine ilişkin tüketici algıları, marka iletişimi, hissedar amaçları (Kesko OY Finlandiya) ve yarışmacı ortam dikkate alındı. Bizler mağazanın iç mekan tasarımı, demirbaşlar, donatılar, aydınlatma sistemleri, dahili yön gösterme işaretleri, POS promosyonları ve iletişim unsurlarına odaklandık.

Bu bağlamda ele alınan temel konular aşağıdaki gibidir:- 
Önerinin belirginleştirilmesi-cinsiyet ve yaş gruplarına göre segmentasyon
Yarışmacı ortam-Prisma hipermarketleri
İletişim-yeni ve değerli
Mağaza ortamı-esnek ve canlı ticari unsurlar
Modanın hızlı moda konusunda tüketiciye sunulacak olan unsurlar

we deliver versitile solutions

K-City Market’s hypermarket fashion

K-City Market’s hypermarket fashion merchandising system CAD drawings by CampbellRigg K-City Market’s hypermarket fashion store visual K-City Market’s hypermarket branding by CampbellRigg

the store before

the store after

to work with us
click here

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

CampbellRigg is hiring:

Business Development Executives
Account Executives
Senior Creative talent
Interior Designers and Branding Designers
Junior Creative talent

Please send message, curriculum vitae and portfolio

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call