Global bir oyuncu
Son marka revizyonunu yaptıkları tarih olan 1995 yılında Tesco Sainsbury’nin bir rakibi, güvenilir bir marka olarak görülmek istiyordu ve böylece yeni logonun modern, daha keskin ve daha “temiz” bir Tesco şeklinde değiştirilmesi düşünülmüştü. Logo Tesco markasının büyümesine ve farklılaşmasına yardımcı olduğu kadar aynı zamanda bütün işletmede bütün unsurlara yönelik olarak oldukça uygun bir şekilde uygulanmıştır. 15 yıl sonra Tesco Plc marka kimliğinin daha az şirket kimliği hissettirecek ve müşterileri nezdinde daha sıcak bir duygu oluşturacak şekilde yenilenmesine karar vermişti.

find the best design solutions for your brand programme here

Yeniden gözden geçirilen şirket kimliği ve gereksinimlerine ilişkin müşteriye sunulan brifing:
Marka ifadelerinin amacı, değeri ve felsefesini kucaklayabilecek ve yansıtabilecek olan güncellenmiş bir şirket grafik kimliği (aşağıya bakınız). Bu revizyonu şu an bulunduğumuz yerin ötesine geçip bütün unsurları kucaklayarak müşteri odaklı çağdaş olmasının yanı sıra aynı zamanda toplumdaki rol ve sorumluluklarını üstlenen bir anlayışı yansıtması ve değerlere ve inançlara daha fazla açık olan bir felsefe anlayışı sergilemesi düşünülmüştü. Bu gelişimin markayı yumuşatma, insancıllaştırma ve daha sıcakkanlı hale getirme yönünde bir etkisi olması gerekiyordu. Bu bağlamda gerçekleştirilen brifing bütün özellikleriyle logoyu içermektedir. Nitekim bu anlayış perspektifinde mağazanın ön cephesi, mağazada kullanılan poşetler, online unsurlar, kamyonlar, bütün basılı iletişim materyalleri, ambalajlama ve bu gibi unsurlar ele alınmıştır.

discover our pledge
we aim to find great design solutions for all our clients

Tesco’nun master markası ve yeni kimlik arayışı için neler yaptık:
Proje için oluşturulan özel bir ekiple yakın bir işbirliği anlayışı içerisinde çalışan CampbellRigg öncelikle temel paydaşlarda ve marka üzerine yönelik en son müşterilerin geri beslemesinden alınan verilerin kullanılması suretiyle Tesco tarafından geliştirilen marka izlenimlerine ilişkin bir öntaslak oluşturdu.

Paranızı tasarruf etmenize yardımcı oluyoruz – Tesco’da uygun fiyatlar ve her bütçeye hitap edecek olan en geniş yelpazedeki kaliteli ürün ve hizmetleri bulacaksınız
Zamanınızdan tasarruf etmeye yardımcı oluyoruz – Tesco’da istediğiniz şekilde alışveriş etmek artık daha kolay. Her şey sadece bir çatının altında oldukça hızlı. Hatta online olarak alışveriş yapmanın uygunluğunu da yaşıyorsunuz
Herkesi sıcak karşılıyoruz – bizler bakkaliye ürünlerinden tutunda elbiselere, sağlık bakım ürünlerine ve bankacılık ürünlerine kadar herkese bir şeyler önermeye çalışıyoruz Her zaman sizlere yardımcı olmaya ve dostane bir şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz – yorumlarınızı dinliyoruz ve bu doğrultuda kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz.
Sadakatinizi kulüp kart puanlarıyla ödüllendiriyoruz – böylece yaşamınızda keyifle kullanacağınız ekstra puanları toplayabiliyorsunuz.
Sağlıklı ve lezzetli gıdalara büyük önem veriyoruz – böylece gıdalarımızın salıklı ve kaliteli olduğu konusunda bize güvenebilirsiniz. İyi bir işveren ve iyi bir komşu olmaya kendimizi adamış bulunmaktayız – bu bağlamda yöredeki insanlara iş, eğitim sağlıyoruz ve lokal okullara ve yardım derneklerine destekler sağlıyoruz.
Çiftçilerimizle ve tedarikçilerimizle güçlü bir ilişki kurmaya kendimizi adamış bulunmaktayız – yüksek standartlar belirlemiş olmamız nedeniyle sizler her zaman için alışveriş yaptığınız unsurları güvenilir bir kaynaktan geldiğinden emin olabilirsiniz. Çevreyi geliştirmeye önem veriyoruz-bütün karbon ayak izlerimizi azaltıyor ve sizinle bu konuda bizlere yardımcı olmanız için her şeyi daha kolaylaştırıyor ve daha uygun fiyata sunuyoruz.

Özet
Master marka değişimi işletme bünyesindeki yönetim değişiklikleri nedeniyle üç aşamada geliştirildi. Ancak bu anlayış yönetim tarafından gelecekte Tesco marka kimliğinin geliştirilmesine yönelik değerli unsurları bünyesinde barındırıyor olarak görüldü. Mağaza içi markalama programı başarılı bir şekilde yeni mağazalar olan Accrington ve Welshpool’a tanıtılarak bu konuda yapılan bağımsız araştırmalarda oldukça olumlu müşteri geri beslemeleri alındı. Ayrıca yeni Tesco markamızla 2012 yılı sonbaharında ikon tasarımı yönünde ödüllendirildik.

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call