Son 6 yılda Rusya Bankacılık Endüstrisindeki konsolidasyon 300 civarında Rus bankasının büyük devlet tarafından sahip olunan kuruluşlar veya uluslararası kuruluşlar tarafından devralındığını göstermektedir. Rusya’daki bankacılık piyasası diğer gelişmekte olan Avrupa ülkelerine kıyasla önemli bir büyüme yaşamıştır. Nitekim 2005-2010 yılları arasında piyasadaki % 27 oranında olan birleşik büyüme oranı en yakın rakipleri olan Türkiye ve Polonya’ya göre iki kattan daha fazla artmıştır. Bankaların bu bağlamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamaları ve şubeler bu başarıda temel bir işlev üstlenmektedirler.

PSB için neler yaptık…
CampbellRigg’den PSB için yeni bir şube tasarım konsepti geliştirmesi talep edildi. PSB kendilerini bir diğer aşamaya taşıyacak olan yeni bir “görünüş ve dokunuş” geliştirilmesini istedi. Projenin başarısıyla entegre olan bütünüyle fonksiyonel tasarımın ötesinde bazı temel amaçları vardı. Marka kimliğinin uygulanmasına ilişkin tutarlılık geçmişte müşteriler açısından önemli bir konuydu.

team up on design
and find the best design solutions for your branch format regeneration programme here

CampbellRigg PSB’nin değerlerini ana şubelerden tutunda büfe şeklinde çalışan sistemlere kadar müşterilere iletmeye ilişkin tasarımları geliştirecekti. Bu bağlamda bütün iletişim materyallerinde ve çevresel unsurlarda tanınabilir bir kimliğin sunulması önem teşkil etmekteydi.
 
Rakiplere yönelik olarak yapılan bir incelemeyi, şube denetimlerini ve PSB ile gerçekleştirilen görüşmeleri müteakip biz yeni ürün ekranları ve navigasyona (mağaza içinde gezinmeye) yönelik ilgili grafiksel tabela çözümleri ve ilginç materyalleri içeren bir dizi iyi uygulama karmasını şubelere yönelik olarak oluşturmaya başladık.

Çözüm
Amaç müşterilerin bir yandan keyif duyacağı öte yandan iş yaptıkları duygusunu iletecek olan temiz ve açık bir ortam oluşturmaktı.
 
Bu çağdaş kalitedeki materyallerin seçimiyle gerçekleştirildi. Yapılandırılmış olan panellerin kontrollü bir şekilde kullanılması ve dolaylı aydınlatma bankanın değerlerini yansıtan bir standardı belirlemektedir. Bunun sonucunda ise müşterileri rahatlatan ve müşterilerin finansal ihtiyaçları konusunda konuşmalarına ilişkin kendilerini özgür hissetmelerine neden olan bir ortam oluşturmakta olup, müşteriler aynı zamanda güvenilir ve ileri görüşlü bir partnerle çalışmakta oldukları duygusuyla rahatlamaktadırlar.
 
Daha geniş ve daha prestijli şubelere yönelik iki düzeyde cephe yaklaşımı ve daha küçük bölgelere yönelik daha uygun maliyetli etkili bir çözüm önerildi.

Tasarım prensipleri:-
Bankaların yeni ön cepheleri mavi alt zemin üzerinde alışıldık olan şirketin sert logosunu yansıtmaktadır. Teşhir bölümünde en son ürünlerin sunulduğu aydınlatılmış gözlere hitap eden mavi çerçeveler mevcut bulunmaktadır. Giriş bölümü ikinci bir logo ile vurgulanmış olup açılış süreleri kapıya bitişik olan mavi bir totem ürerinde net bir şekilde ekranda gösterilmiştir. Giriş bölümünde çerçevesiz kapılar olduğu duygusunu hissettirecek olan bir anlayış benimsenmiş olup paslanmaz çelik kapı kulplarında logonun görünmesi sağlanmıştır. Bu ise müşterilerin şubeye girmeleri konusunda müşterileri teşvik etmektedir.

designing and visualising

Mini-Bank 24/7 departmanı kendi başına otomatik bir şube işlevi üstlenmektedir. ATM’ler halojen yumuşak bir portakal rengiyle çerçevelendirilen bir servis duvarı oluşturacak şekilde gruplandırılmıştır. Her bir ünitenin üzerinde bulunan servis bilgilendirme panelleri müşterilere mevcut hizmetler konusunda bilgi vermekte olup buda müşterilerin banka içerisinde yönlerini bulmalarını kolaylaştırmaktadır. Her bir makinenin arasında portakal rengi ile aydınlatılmış olan mavi cam bir bölge bulunmakta olup her bir makinenin hizmet departmanını tanımlamakta ve müşterilere bir mahremiyet-gizlilik-kişiye özellik duygusu sağlayacak şekilde her bir ATM’nin arasındaki alanları bölmektedir.
 
Müşteriler aynı zamanda komple formlar, ödeme slipleri ve bu gibi unsurlara ilişkin geniş bir formatta aydınlatılmış Promosyonel posterlerin bulunduğu bir alandan faydalanmaktadırlar. Bu alan şube kapalı olduğunda bile PBS ile yaptığı iş ve işlemlerde müşterilerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlamaktadır.
 
Hoş geldiniz ve selamlama ünitesinde yumuşak bir mesaj müşterilere sunulmakta ve bankaya gelen müşterileri ılık bir ses karşılamaktadır mavi totem paneli bütün şubede müşterilerin yol bulmasına yönelik benzeri bir yapıya sahiptir. Paneller bütün hizmet noktalarına, hizmet masalarına, danışma masalarına ve toplantı odalarına müşterileri yönlendirmektedir.

implementing

Hoş geldiniz ve selamlama ünitesinde açık bir şekilde bir kuyruk yönetim sistemi görülmekte olup burada müşteriler bir bilet almakta ve belirli bir personel mevcut olana kadar bekleme alanına geçmektedirler. Oturma sistemi bütünüyle modüler olup lineer oturma grubundan adacık düzenlemesi şekline kadar çok şekilde konfigüre edilebilmektedir. Bu alanda daha genel içeriğe haiz resmi olmayan görüşmeler gerçekleştirilebilmektedir. Resmi bir hava içerisinde sunulmayan bu ortamda potansiyel müşteriler kendilerini rahat hissetmekte olup böylece ortam yeni müşterilerin PSB ailesine katılmasını teşvik etmektedir.
 
Hizmet masaları da bütünüyle modülerdir. Müşterinin bulunduğu tarafta bulunan doğal bir kereste yüzey daha yumuşak bir dokunuş hissiyatı sağlamaktadır. şeffaf mavi renkler bir mahremiyet duygusu vermekte olup ayrıca müşterilerin gideceği pozisyona yönelik her bir departmanın numarasını bildirmektedir. Panellerin önünde fırsatların doğması halinde söz konusu fırsatların duyurulmasını sağlayacak yeni ürünlerle ilgili enformasyon sistemi mevcuttur.
 
Masaların arkasında marka duvarı mevcut olup bu çeşitli unsurlardan oluşmaktadır: mavi, şeffaf bir marka paneli ılık portakal rengi bir marka duygusu sunmakta olup buda banka müşterilerine başarılı ve dinamik insanlar izlenimi vermekte ve bir bankadan beklenen geleneksel ve güvenli değerleri pekiştirmektedir.
 
Kontrast zemin rengi ve halojen aydınlatma sisteminin kullanıldığı tavan aydınlatması girişten hizmet departmanına kadar gözlere hitap etmektedir. Profil şeklindeki içerik PBS logosunu andırmaktadır. Dolaylı aydınlatma ve halojen aydınlatma daha yumuşak bir aydınlatma sağlamakta olup yapılandırılmış olan duvar paneller ılık aydınlatma ortamı nedeniyle parlak bir ortam oluşturmaktadır.
 
Bu mekândaki egemen olan atmosfer tıpkı birinci sınıf bir havaalanı, bekleme salonu ve seçkin bir oteldeki atmosferle aynıdır. Mekân işletmelere uygun bir şekilde, etkin, ancak aynı zamanda sıcak ve konforlu olacak bir şekilde kullanılmıştır. Bu bağlamda geri dönmeyi arzu edeceğiniz ve yine sıcak karşılanacağınız bir işletme oluşturulmuştur.

we plan the customer journey
we create POS material

the branch before

the branch after

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call