team up on design
and find the best design ideas for your brand regeneration programme here

Şirket içi esneklik
Benimsediğiniz perakende formatı (formatları) hem markanın bir aynası olacak hem de personelinizin müşterilerinizi karşıladığı bir platform olarak bir işlev üstlenecektir. Bu nedenle bu unsurlar gerek lokasyon gerekse mali fırsatlar dikkate alınarak imaj, işlevsellik, kalite ve dayanıklılık düzeyinde tasarlanmalı ve uygulanmalıdır. Bütün yeni konseptlerde şirket içi tasarım ve maliyet esnekliği olmalıdır. Lloyds TSB için neler yaptık…
Lloyds TSB’nin Londra’daki enformasyon teknolojileri ve perakende operasyonları direktörüyle yapılan toplantılardan sonra CampbellRigg Londra Cheapside’de en büyük perakende formatlarını ziyaret etme ve denetleme konusunda bir davet aldı. Yukarıda belirtilen kapsamda para/anlam ilişkisine odaklanan bir format ve iletişim stratejisi oluşturmayı amaçlayan çalışmada ilişki esasına dayanan iş ve işlemler, Lloyds TSB’nin şekillendirilmesi, müşteri algılarına ilişkin öneriler ve yaşam ihtiyaçlarına odaklanmaya dayanan fikirler ve çözümler ele alındı.

CampbellRigg Cheapside’de Lloyds’un Şube Yöneticisi olan David Cox ile görüşmeler yaptığında David şubenin müşteriler şubeye girdiğinde personelin müşterilerle etkileşime girmesini sağlayacak şekilde tasarlandığını belirterek şunları söyledi: “biz bütün personelimize saat 12 ila 2.30 arasında satışların gerçekleştirildiği katta olmasını istiyoruz. Bizler bankacılar gibi değil de perakendeciler gibi davranmak istiyoruz.

a shared vision and our services

“Sizin için daha fazlası”
Ana caddelerde bulunan işletmeler genellikle iki dar tema içerisinde POS iletişimine odaklanmış bulunmaktadırlar: iletişimin seçilmesi-1000£ tasarruf etme avantajı VEYA gelecekte %6.75 oranında kazanma opsiyonu.
 
Bizim iletişim unsurlarıyla ilgili olarak Asda Wal-Mart yönetim ekibiyle yaptığımız çalışmalarda perakende unsurlar ile müşteriler arasında bir diyalog tutarlılığının belirlenmesi amaçlamıştır. Bu araştırmada bazı ilginç bulgular elde edilmiştir. Müşteriler sürekli olarak şu soruyu sormaktadırlar: bundan benim çıkarım ne? Cevap “sizin için daha fazlası”.
 
Öyleyse lütfen bana “daha fazlasının ne olduğunu” söyler misiniz? Bunun cevabı “daha fazlası sizin yaşam tarzı ihtiyaçlarınız ve size özel olmasi ile ilgilidir.”
 
Lloyds konusunda bizler mağaza içi iletişimlere yönelik tutarlı iletişim aktiviteleri geliştirmek amacıyla yıl içerisine yayılan bir dizi etkinlikle müşteri algı stratejilerinin uygulanması gerektiğini tavsiye ettik.
 
Pazarlama tekniklerinin etkinliği seçilen değer önerisine dayalı olarak değişmektedir. örneğin bazı “en iyi fiyatı” sunan bazı bankalar doğrudan pazarlama yaklaşımlarının (posta ve e-posta) güçlü olduğunu görmektedirler. Alternatif olarak en yüksek büyüme oranına sahip olan ve “öneri” stratejisini kullanan bir bankada müşterilerle ilişkileri güçlendirmek ve müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yüzlerce küçük etkinlik gerçekleştirilmekte ve finansal planlama toplantıları yapılmaktadır. Doğrudan pazarlamanın piyasa konumunu belirleme ile aynı paralelde olmadığı görülmektedir.
 
Aydınlatma
Perakende outletlerinde aydınlatma sanatı aydınlatmayı uygulayan tasarımcının çeşitli asli prensiplere bağlı kalmasını gerektirmektedir. Moda elbiseleri aydınlatmadığınız sürece aydınlatmada kullanılacak olan renk ılık bir renk olmalıdır. Bu bağlamda amaç ortam ile aydınlatma arasında bir denge oluşturmaktır. Cheapside’deki ışık tesisatları zayıf olup ATM’de, veznelerde ve departmanlarda bu yönde gelişmiş bir tesisat mevcut değildi. Genel izlenim parlak, beyaz ve soğuk olduğu yönündeydi.
 
Bir müşteri gibi düşünün
Bir şubedeki en önemli bariyerlerden biri şube veznesidir. İrlanda’nın en büyük perakende gruplarından biri olan Dunnes Şirketinin direktörü ve hissedarı olan Michael Heffernan ile yapılan bir görüşmede Heffernan bizler perakendeci gibi değil de müşteri gibi düşünmek istiyoruz. Eğer bizler perakendeci gibi düşünürsek bu durumda müşteriyle aramızdaki engelleri azaltabiliriz. Ben CampbellRigg’den Dunnes Mağazalarını ziyaret eden müşterilere yönelik daha sezgisel bir müşteri seyahati geliştirmelerini istiyorum.” Bankaların karşılaştığı en büyük zorluklardan biri bankacılık aklıyla düşünmekten vazgeçme ve daha fazla müşteriler gibi düşünmeleridir.
 
Brand Success
Being ‘more like a retailer’ is neither a prerequisite for success nor a cure for your problems. However, if you choose to think like customers and how they engage with retailers there are many ways in which the culture and techniques of retailing can add value to a bank’s own retail proposition. Be prepared to look, try, learn and ask questions! What are the underpinning issues for brand success? Which strategies produce the most traction with customers?
 
We base the development of a customer journey on shopping missions rather than the property style. Consequently, we produce visual material as shown here during the concept stage of a project in order to discuss the following issues; orientation points, sight lines, information stream, pathway and turning points. This helps the development team to focus on the sales potential of the customer journey rather than constraints of the property.
 
Will these differences have strategic import at the corporation level?
 
Some Design consultants like City analysts feel that the majority of banks are not equipped to win in retail banking. They have a low regard for the articulated strategies of most banks and believe that their management teams are not marketing-driven. For example, they feel that most banks do not adequately understand customer segments. Moreover, analysts believe that for many bankers, with their previously trumpeted initiatives, are not delivering measurable results either from independent analysis or in presentations being given by bankers. So the low growth situation in which most banks have found themselves is, according to analysts, a deserved state of affairs.

services

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call