Oyunu değiştirmek
Dünyanın önde gelen şirketleri bugün oyunu değiştiren fikirlere yöneliyorlar. Bu şirketler geleneksel bakkaliye zincirleri tarafından benimsenen farklı bir yaklaşımı gerektirmektedirler. Eğer süpermarket endüstrisinde dönüm noktasının hâlihazırda mevcut olduğuna inanıyorsanız, bu fikirler şirketlerin gelecekte ayakta kalabilmesi için gerekli olan fikirler oldugundan bu fikirlerin şimdi uygulanması gerekmektedir. SPAR-AG, Avusturya’daki en büyük işletmelerden biri olup 1954 yılında kurulduğundan itibaren bakkaliye ticaretine yönelik olarak adeta devrim niteliğinde adlandırılabilecek olan yenilikler getirmiştir. SPAR organizasyonunun son derece önemli bir odağı her zaman müşteri deneyimlerine dayalı geniş bir yelpazeye açılan gelişmeler kaydetme merkezindedir.

Interspar için neler yaptık…
Interspar hipermarketleri 2500 metrekare ile 7000 metrekare arasında bir satış alanına sahip bulunmaktadır. Interspar yönetimi Avusturya’nın Villach bölgesinde 4600 metrekare alandan oluşan gıda ürünleriyle ilgili olmayan alanın tasarımı konusunda oyunun değiştirilmesine yönelik olarak CampbellRigg’den yardım talebinde bulunmuştur. The decision to vary store design, size and product mix adjacencies allows for further penetration of the marketplace by reaching consumers closer to where they live, commute or work. It also represents a spectacular opportunity to expand Interpar’s share of customer needs, in that there is a new freedom to move from category to category. The design solution creates compelling presentation of categories, the illusion of open space between each category utilising a combination of tall and small merchandise units. Improvements to way-finding communication, makes the store easy to navigate, matching product solutions to lifestyle needs.

a focus on planning

Çözüm
CampbellRigg’in amacı Villach mağazasını gezinmesi kolay olan bir “açık oda” haline dönüştürmek olarak belirlenmiştir. Bu amaç modern, aşina ancak agresif bir fiyat yaklaşımı sunan heyecan verici ve otantik bir atmosfere özellikle odaklanmak suretiyle elde edilmiştir.
 
CampbellRigg bunu birkaç şekilde yapmıştır. Açık alan illüzyonu uzun ve küçük ticari birimlerim kombinasyonuyla oluşturulmuş olup öte yandan mağazanın şeffaflığı ve artan oryantasyonu mağazada gezinmeyi daha da kolaylaştırmıştır.
 
Yeni yön (yol ve ürünleri) bulma tabela özellikleri konusundaki görsel unsurlar müşterileri daha önce satın almadıkları yeni ürünleri, satın almaya tesvik ederek daha rahat bir alışveriş ortamı oluşturulmuştur.
 
Örneğin oryantasyon, görünürlük, bilgilendirme, müşteri seyahati ve müşteri seyahatinin dönüş noktaları gibi önemli faktörleri dikkate alan CampbellRigg, begenilen ve müşteriler açısından kolay bir alışveriş deneyiminin sağlanmasına yol açacak olan ve Interspar için satışların arttırılmasına olanak sağlayacak olan bir tasarım oluşturmayı başarmıştır.

Özet:-
Bizler 5 adet oyunu değiştiren fikri ele alacağız. Bunların her birinin uygulanmasının basit olmadığı yönündeki uyarıyla birlikte ele alınması gerekmektedir. Interspar’daki yönetim düzeyinin bu uygulamaların birkaçına aktif bir şekilde müdahil olduğu görülmektedir. Gelecekte başarılı bakkaliye perakendecileri hayatta kalabilmek için, bu stratejilerin birini veya birkaçını benimseyeceklerdir.
 
1. Kendi markanızı oluşturun
Bugün piyasada muhtemelen “marka” kelimesinden daha fazla kullanılan belki de başka hiçbir kelime yoktur. Çoğunlukla bu kelime özel ürün etiketleri, yeni bir logo veya yeni bir mağaza görünümünü amaçlayan bir reklam kampanyasına ikame olarak kullanılmaktadır. Bunlar kesinlikle markanın taktiksel nitelikteki uygulamaları olmasına rağmen aslında çok daha fazla anlam ifade etmektedir.
 
2. Kesinlikle ve bütünüyle sunulan ürün yelpazesinin farklılaştırılması
Bizler kesinlikle bir gıda mağazasının temel işlevlerini yerine getiren bir süpermarket zincirinde geliştirilecek olan oldukça fazla sayıda unsur olduğuna inanmaktayız. Temel amaçlardan birisi mağaza seviyesinde kolay zayi olabilir olan ürünlerle diğer ürünler arasındaki farklılığın belirginleştirilebilmesidir. Kolay zayi olan nitelikteki ürünler daha yüksek marjlar sunmakta olup fiyata daha fazla odaklanmak suretiyle formatlarla kolayca taklit edilememektedir.
 
3. Piyasa payının arttırılması suretiyle genişlemenin sağlanması
Piyasadaki konverjans süpermarketler için bir tehdit teşkil etmektedir. bu aynı zamanda herhangi bir kategoriden başka bir kategoriye geçmek için özgürlük olduğu yönünde muhteşem bir fırsatı da yansıtmaktadır. Süpermarketler sadece gıda ile ilgili olmayan müşteri ihtiyaçlarına yönelik giderek artan bir pay almaya odaklanabileceklerdir. Başarılı olabilmek için müşterilerin markanın bu yelpazede ürünler sağlayabileceğine inanmaları gerekmektedir.

4. Oligopol stratejilerinin uygulanması
Şu ana kadar açıkladıklarımızdan anlaşılması gereken unsur aslında tek bir yaklaşımın her nevi mağaza için uygun olmadığıdır. Bu bağlamda daha ziyade orta tabana doğru yönlendirilen bir mağaza konseptini (ki bu modern süpermarketin temelini teşkil etmektedir) giderek artan bir rekabetin ve farklı bir müşteri tabanının olduğu bir ortamda savunmak daha da zorlaşmaktadır. Süpermarketler gıda işinin temel kaynağı olmaya devam edecek olmalarına rağmen kesinlikle tek bir formatı benimseyerek daha fazla yaşamaları mümkün değildir. Bunu anlayabilmek için ve birbirinden farklı formatların (gerek sunduğunuz ürünlerin değişikliği ve gerekse büyüklük itibariyle) gücünü görebilmek için Tesco’ya bakmanız gerekli olacaktır. Bu bağlamda Tesco sürekli olarak piyasaya payını arttırmaktadır.
 
5. Müşteri yakınlığının amaçlanması
Perakendeciler müşteri taleplerini tatmin etme konusundaki yeteneklerine dayalı olarak (yada yeteneksizliklerine dayalı olarak) ya yaşamakta yada ölmektedirler. Bir zincir mağaza asla daha fazla parası veya yeri olması nedeniyle daha fazla kazanamayacaktır. Bu mağazanın müşterilere önerecek yeni şeyleri olmak zorundadır. Müşteri ihtiyaçlarını anlayan ve bu doğrultuda onlara hizmet veren şirketler için her zaman için kolay fırsatlar olacaktır.
 
Birbirinden farklı şirketler işletme modellerine dayalı olmak üzere işe farklı noktadan başlamaktadırlar. Yukarıda belirtilen bütün opsiyonların hepsinde dağıtımın alternatif formlarıyla ve yeni çıkan dağıtım kanallarıyla ilgili önemli unsurlar ele alınmış bulunmaktadır. Kesinlikle bunlar elbette ki mevcut olan tek unsurlar değildir. Araştırılması gereken ve bu bağlamda yeni müşteri talepleri oluşturulacak olan sayısız varyasyon mevcuttur. Markanız şimdi nereye doğru büyümelidir?

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call