team up on design for electronic retail concepts here

Electronic gadgets
Comet 239.300 metrekare satış alanı, 8.734 çalışanı ve 250’yi aşkın mağazasıyla İngiltere’de en büyük ikinci elektrik perakendecisidir. Bundan birkaç yıl önce zincir Kesa Electrical şirketi tarafından ozel sermaye sirketi olan OpCapita adlı şirkete satılmadan önce sicak, erişilebilir ve ilgi uyandıracak olan yeni bir mağaza ortamı oluşturduk.

Comet için neler yaptık…
Comet Kesa Grubunun bir parçası olduğundan itibaren mağazalarına yönelik üçüncü nesil bir formata gereksinim duyuyordu ve yeni mağaza dizaynının ve marka iletişim ortamının hizmet ve personele yönelik Comet’in yatırımlarından elde edilecek olan avantajı maksimum kılabilmek açısından CampbellRigg’i bu konuda görevlendirdi. Bu bağlamda gerçekleştirilen konseptle daha uygun bir müşteri hizmetleri mümkün kılındı ve müşteri seyahatine kullanımı kolay olan unsurlar entegre edildi.
 
Comet amac olarak müşterilerine ev elektronik cihazlarını satın alacaklar baskısız, ucretsiz bilgi ve tavsiye elde edebilecekleri rahat bir mekan saglamak istiyordu.Bilgisayarlar ve ev eğlence sistemleri, ev cihazları ve pişirme ve mutfak kategorileri arasındaki birbiriyle ilişkili olan teknolojiler CampbellRig`den ürünler, kullanımları ve sağladıkları faydalar arasında kıyaslamaların yapılması ve iletilmesine ilişkin yeni yolların tasarlanilması istendi. Siyah ve turuncu markasi hizmet otoritesi ve iletişim unsurlarını güçlendirmek amacıyla kullanıldı.

we deliver on-brand environments

Çözüm
Merkezi mağaza alanları hareket eden kişilere yönelik portatif teknolojilerle yeniden tasarlandı. Yeni ilhamsal ve departmanlara ayırma şeklinde gerçekleştirilen iletişim unsurları müşteri oryantasyonunu geliştirme amacıyla eklendi. Hizmet ve konsültasyon bölgelerinde böylece mağazanın ön cephesinde bütün mağazada hizmetleri tanımlayan grafiksel ve renksel kodların olduğu sicak ve pozitif bir grafiksel yaklaşım benimsendi.
 
Birçok şirket bugün itibariyle geleneksel medyanın kendileri için çalışmadığını kavramaya baslamis bulunuyor. Bizler mağaza iç bilgilendirme noktalarının en önemli medya olması gerektiğine inanıyoruz. Zira bu tüketicilerin nihai satın alım kararlarını kesinlikle etkileyecektir.

we deliver on price

Satın alım kararlarının çoğu müşteriler mağazadayken gerçekleştirilmektedir. Genellikle müşterilerin planlanmış bir satın alım programı olmasına rağmen hangi markayı satın alacaklarına tam olarak karar vermemişlerdir. İşte bu nedenle müşteriler satın alım kararlarını veriyorken müşterilerin dikkatinin çekilmesi son derece büyük bir önem taşımaktadır. Elektronik unsurlara ve ilgili ürünlere yönelik olarak nihai satın alım kararlarının %60’ından fazlası mağaza içerisinde gerçekleşmektedir.

Perakende satış asistanları bütün ürünleri tanıyamamakta veya tam olarak müşteriye yardımcı olacak bilgiye sahip olamamaktadır. Mağaza içi pazarlama sisteminde imalatçılar ve perakendeciler kontrolü ele almakta, soruları cevaplamakta ve gerçektende tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilmektedir.Müşterilere yönelik elektronik ürünlere ilişkin olarak satın alımların birçoğu aksesuarlar ve ikincil-tali nitelikteki ürünler kategorisinde dürtüsel olarak gerçekleşmektedir. Başarılı bir mağaza içi pazarlama programının uygulanmasına ilişkin çok sayıda temel belirleyici faktör mevcut bulunmaktadır. Bu ise tüketicilerin bilgilendirilmesine yönelik sürekli ihtiyaçtan ve teknolojik karışıklıktan-kompleksiteden kaynaklanmaktadır.

Öyleyse herhangi bir satın alım kararını etkilemek için tüketicilere hangi mesaj iletilmelidir. Tüketicilerin tercihleri perakende konusunda kendilerini ilgilendiren unsurlar açısından değişiklik göstermektedir. Nitekim ortam, çevresel ticari unsurlar, renkler, ebat, fiyat ve bu gibi unsurların hepsi tüketicilerin dikkatini çekme konusunda önemli bir rol oynamaktadır. Bu itibarla her özelliği belirtmekten ve herkesi cezp etme ümidinden ziyade mesajların basit tutulması en iyisidir. Daha sonra bu mesajların nasıl sunulması gerektiği tespit edilmelidir. Mesajlara ilişkin olarak hazırlanmış olan şablonlar mesajları iletecek midir? Ayrıca müşterinin etkileşime gireceği ürünün teşhir edilmesine yönelik bir ihtiyaç mevcut mudur? Perakende ürünlerin nasıl takdim edileceği belirlenirken dikkate alınması gereken son derece önemli faktörlerden biride perakende konusundaki işbirliği anlayışıdır. Bütün teşhir unsurları hedef tüketiciye ihtiyaç duyulan mesajları iletmekle kalmayıp aynı zamanda perakende ortamına uygun olmalı ve perakendecinin kendisine özgü spesifik gereksinimlerine uymalıdır. Günümüzde perakendeciler bütün mağazada ortak temaları taşıyan mağaza ortamlarını kendileri oluşturmaktadırlar. İmalatçıların tüketicileri doğru bir şekilde anlamaları gerekli olup aynı zamanda perakendecilere de kendi ürünlerini doğru bir şekilde tanıtmalıdırlar. Bizim Comet’de yönetim ekibiyle gerçekleştirmiş olduğumuz çalışmalar holistik bir mağaza içi medya programının hazırlanması konusundaki detaylara ilişkin kapsamlı bir çalışma niteliğindedir.

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call