team up on design for electronic retail concepts here

What we did for Currys PC World Black
The original ‘Black’ brand identity was created to appeal to Design Driven Spenders. Customer feedback on the branding was very positive and in line with consumer audience expectations as it portrayed a modern, trendy, upmarket technology store. However, the Currys PC World Brand Portfolio strategy aims to rationalise the number of brands that Currys PC World have in their portfolio. Following our work creating the brand identity for Currys PC World, we were asked to dual brand the store Currys/PC World Black and make the branding feel more like ‘Black’.

we breathe life into brand identity programmes

The Solution
It was felt that the BLACK standalone logo does not have enough connection to the new Planet masterbrand and customers are confused or do not know that BLACK is a Currys PC World offer. The typeface of the previous logo is too light to have impact and standout on the high street. The lime green has no relevance to either brand. Consequently, we redesigned the BLACK logo so that it becomes a sub brand or has more of a connection to the new Planet masterbrand whilst retaining the look and feel of a premium concept. The next step of the design process focused on communication at various points along the customer journey. What electrical retailers need is consistency, and a customer-oriented approach to establish presence in a busy media environment. Calming, matter-of-fact messages showing an active ‘doing philosophy’ help customers get the right service. Positive and enthusiastic in tone, clear with pricing, less ‘service talk’ and more ‘making life easier’ and getting things fixed. We believe that the shopping experience must be appreciated by being deserved, capturing the excitement of technology through creativity but with the right solution for the right message.

We developed the templates for press and in-store communication

CampbellRigg teamed up with the advertising agency M&C Saatchi to develop all the templates and communication for television, press, on-line portals and at the point of purchase for the stores:- information panels, visual identity, icons for home delivery. From the outset we developed a communication hierarchy that speaks to the customer, is holistic and provides ownability for Currys PC World. We also developed a PC World Business customer service that customers can relate to:-
Being customer-focused means that everything an electrical retailer does is about making life easier for their customers. After a successful pitch we offered strategic input to PC World on ways to appeal to a broader set of customers. This would be borne out in advertising posters. We showed real people in real situations, together with testimonials from real customers. We provided clarity to the messages and refined the original creative design for a renewed impact. The result was a successful campaign that PC World Business was very happy with.

team up on design for electronic retail concepts here

Currys PC World Black için neler yaptık…
The original ‘Black’ brand identity was created to appeal to Design Driven Spenders. Customer feedback on the branding was very positive and in line with consumer audience expectations as it portrayed a modern, trendy, upmarket technology store. However, the Currys PC World Brand Portfolio strategy aims to rationalise the number of brands that Currys PC World have in their portfolio. Following our work creating the brand identity for Currys PC World, we were asked to dual brand the store Currys/PC World Black and make the branding feel more like ‘Black’.

we breathe life into brand identity programmes

Çözüm
Black’ın logosunun yeterli ölçüde yeni Planet ana markasıyla bağlantı sağlayamayacağı ve müşterilerin çoğunlukla Black’ın aslında bir Currys PC World’un markası olduğunu bilmedikleri anlaşılmıştı. Bu itibarla önceki logonun görünümü de oldukça açık renkte olup ana caddedeki mağazalar üzerinde bir etki oluşturup kendisini belirginleştiremiyordu. Ayrıca her iki marka içinde yeşil rengin kullanılmış olması bir anlam ifade etmiyordu. Sonuç olarak bizler yeni bir alt marka olacak şekilde ve bir yandan Premium konseptinin görünümünü hissettirirken öte yandan yeni Planet ana markasıyla çağrışım uyandıracak şekilde Black logosunu yeniden tasarladık. Tasarım prosesinin bir sonraki aşaması müşteri seyahati boyunca çeşitli noktalarda iletişime ilişkin unsurlara odaklandı. Elektrik cihazları satan perakendecilerin ihtiyaç duyduğu şey aslında yoğun bir medya ortamında mevcudiyetlerini belirgin kılabilmek için tutarlılık ve müşteri merkezli bir yaklaşımdır. Bu itibarla gerçeklere uygun olan ve aktif bir şekilde “felsefemizin gereğini yerine getiriyoruz” mesajının müşterilere iletilmesi müşterilerin doğru hizmeti almalarına yardımcı olmaktadır. Ton olarak pozitif ve tutkulu, fiyatlandırma konusunda açık ve yaşamı daha fazla kolaylaştırmak önemli olan unsurlar arasındadır. Bizler mağazacılık deneyiminin kreativite yoluyla teknolojinin heyecanını yakalamanın yanı sıra aynı zamanda doğru mesaja yönelik doğru çözümle hak edilmek suretiyle taktir edilmesi gerektiğine inanmaktayız.

We developed the templates for press and in-store communication

CampbellRigg televizyon, basın ve online portalları ve mağazalardaki alışveriş noktalarına yönelik ilgili bütün şablonları ve iletişim unsurlarını geliştirmek amacıyla reklam acentesi olan M&C Saatchi şirketiyle ekip anlayışı içerisinde çalışarak bu bağlamda enformasyon panelleri, görsel kimlik ve evlere dağıtılacak olan unsurlara yönelik ikonlar oluşturdu. Başından itibaren bizler bütünüyle müşteriye hitap eden ve holistik olup Currys PC World’un yeteneklerini ön plana çıkaran bir iletişim hiyerarşisi geliştirdik. Bizler aynı zamanda herhangi bir elektrik cihazları satan perakendecinin müşterilerinin yaşamlarını kolaylaştırmak amacıyla yaptığı bütün unsurlarda müşteri merkezli olan bir müşteri hizmetleri departmanı geliştirdik. Yapmış olduğumuz incelemelerden sonra PC World’e ilişkin geniş bir yelpazedeki müşteriyi cezp edebilme açısından stratejik veriler sunduk. Bu reklam posterlerine de yansıdı. Bizler gerçek durumlarda gerçek kişilerden örnekler gösterdik. Mesajlarda netlik sağlayarak tüketici üzerinde yeni bir etkinin oluşturulması amacıyla orijinal kreatif tasarımı yeniden tasarladık. Bunun sonucunda ise PC World Business başarılı bir kampanyaya ulastimaninin mutlulugunu yasadi.

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call