The tills ring kerching
Argos yıllık olarak telefon üzerinden ve online olarak 700’ü aşkın zincir mağazasıyla 130 milyon müşteriye hizmet sunmaktadır. Argos müşterilerine katalog yoluyla ürünleri tanıtma konusunda İngiltere perakendeciler piyasasında adeta emsalsiz bir niteliktedir. Bu bağlamda kullanılan perakende model genel işletme giderlerini azaltmakta olup buda müşterilere yönelik düşük fiyatların desteklenmesini ve Argos ile alışveriş yapma konusunda bir değerin oluşmasına yol açmaktadır. Nitekim bu kavram “Argos’suz alışveriş yapmayın” şeklindeki reklam unsurlarına da yansımış bulunmaktadır. Argos’un müşterileri internet üzerinden veya telefonla sipariş vermek suretiyle olduğu gibi aynı zamanda perakende bir outlet mağazasında alışveriş yapma seçeneğine sahiplerdir. Bu çok kanallı ortamda müşterilere etkin bir şekilde hizmet sağlayabilmek amacıyla Argos müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için doğru lokasyonlarda doğru ürün kalemlerini stoklarında bulundurmak zorunda olup bu bağlamdaki mağaza deneyimiyle marka değerleri ifade edilmek zorundadır. Mağaza satış performansının ve tedarik zinciri kanalıyla envanter düzeylerinin optimum kılınması Argos açısından önemli bir zorluk teşkil etmektedir. Faaliyette bulunduğu geniş kapsamlı ürün tipiyle (depoların çoğunda stokta bulunan 18.000 adet birbirinden farklı ürün hattı) birleşen perakende zincir skalası ve çalışmakta olduğu işin mevsimsel özelliği Argos’un planlayıcıları açısından korkunç zorluklara yol açmaktadır.

Argos için neler yaptık…
Bizim Argos’a yönelik yaptığımız çalışmalarda yarışmacı ortam, ekonomik iklim, yönetim kaldıraçları, müşteri algıları, marka iletişimine odaklanma, çevresel amaçlar, hissedarların amaçları ve işletmeye ilişkin öneriler dikkate alınmıştır. Müşteri seyahatinin, kreatif ticarileştirme çözümlerinin ve innovatif yenileme tekniklerinin vizyoner bir şekilde planlanması ile aşağıdaki amaçlara yönelik dört segmente ilişkin uygulama gerçekleştirilmiştir: – Yorumlama-misyon, vizyon ve 2/3 boyutlarında değerler – İletişim-seçenek ve uygunluk – Bir hizmet felsefesinin yansıtılması-müşterilere yardımcı olma konusunda istekli ve tutkulu olma – Ilık bir anlayış ve ilgi perspektifi bağlamında bir mağaza ortamının oluşturulması – Tüketicilerinin paralarının karşılıklarını bulabildikleri düşük fiyatlara odaklanılması – Emsalsiz çok kanallı bir şekilde ürünlerin piyasaya sunulmasıyla müşterilerin cezp edilmesi – Kategori stratejisinin multiple formatlar haline dönüştürülmesi

we visualise unique solutions

Çözüm
Mağazanın görünümünü iyileştirmek amacıyla bir dizi inisiyatif belirlenmiştir. Mağazaya ilişkin tasarım kreatif çözümler ve pratik uygulama metotlarının kullanılması suretiyle daha sıcak ve çağdaş bir hale getirilmiştir. Perakende ürünlerin satıldığı alan müşteri akışını iyileştirmek ve ürünlerin görünümünü sağlamak amacıyla yeniden planlanmıştır. Selfservis niteliğinde olan “hızlı ödeme” büfesi daha belirgin bir şekilde dikkat çekecek olan bir yere taşınmıştır. “Hızlı Ödeme” nin kullanımında bir artış sağlanması daha iyi müşteri hizmetleri sunabilmenin temel anahtarını temsil etmektedir. Nitekim bu olanak ödeme prosesine ilişkin personelin yükünü azaltmakta ve daha hızlı ve daha etkin bir müşteri hizmetleri sağlanabilmektedir. Mekanın etkin kullanılması açısından alanlar güncellenmiştir.

we create brand environments

Entegre ticari ürünlere yönelik kutularla yeni bir kuyrukta bekleme sistemi kurulmuş olup arkada bulunan ürünlere ait duvar daha büyük satış olanakları sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. “Koleksiyon-ürünlerin toplanma” alanı daha etkin ve dinamik görünecek şekilde yeniden tasarlanmıştır. Yeni stilde olan ekran promosyonu opsiyonunun kullanıldığı tarama ünitesi tüketiciler açısından kullanımı daha modern ve konforlu bir hale getirilmiştir. Mücevher departmanı mevcut donatılardan faydalanılması suretiyle önemli ölçüde yeniden tasarlanmıştır. Aydınlatma programı mağazanın çeşitli departmanlarında birbirinden farklı ışık düzeyleri ve efektlerini oluşturacak şekilde güncellenmiştir. Tavanlarda yer yer püskürtme boya uygulamaları temel önem teşkil eden alanlara odaklanılmasına yardımcı olmuştur. İşte bütün bunların hepsi 30 $/metrekareyi geçmeyen bir bütçeyle elde edilmiştir.

“Yatırım karşılıksız kalmaz” anlayışı içerisinde gerçekleştirilen mağaza tasarımı:-
İlk başta gerçekleştirilen deneme niteliğinde olan mağaza yüksek bir performans göstermiş olup düşük bütçenin 2008 yılının Mayıs ayında yeniden ikmal edilmesiyle beklenen sonuçlar elde edilmiştir.İkmal sonrası satışlar aşağıda belirtildiği üzere yükselmiştir: • Ortalama satışlar %10.9 oranında yükselmiş olmasına rağmen hala yeterli bir düzeyde değildir. • Yine mücevher satışlarında %22.6’ya tekabül etmekte olup bu satışlarında yeterli olduğu söylenemez. Bu satışlar için hedef zirve değeri %67.3’dür. • Gizli alışveriş rakamları 2007 yılının Mayıs ayında %64 iken 2008 yılının Mayıs ayında %98’e yükselmiştir. • Yeniden donatı öncesi hızlı ödeme merkezine müşteri katılımı %25’e tekabül ederken yeniden donatı sonrası bu oran %35’e yükselmiştir. • Yeniden donatı öncesi %76 olan satın alma niyeti oranı donatı sonrası %90’a artmıştır. • Müşteriler mağazayı daha geniş olarak bulmuşlar ve bu bağlamda “istediğim şeyi daha kolay buluyorum” şeklinde ifadeleriyle görüşlerini dile getirmişlerdir. • Mağazaya yaptığı ziyaretlerde müşterileri memnuniyeti %82’den %90’ye yükselmiştir.

we deliver on visual merchandising

Ödüller:
CampbellRigg Argos şirketine yönelik olarak perakende endüstrisinde en prestijli ödüllerden biri olan 2009 yılı Mağaza Tasarımı ödülünü almıştır. Her yıl Perakende Hafta Ödülleri ile perakende sektörüne yönelik önde gelen unsurlar ödüllendirilmekte olup 2009 yılı son eleme listesi de bundan istisna değildir. Finalistler kendi piyasalarından perakendecilere yönelik gerçekleştirdikleri innovatif çalışmalarla, rakiplerine ilişkin olağandışı farklılık unsurlarıyla ve bu zorlu piyasada kreativite ve etkinlikleriyle ve müşterilere odaklanan radikal yeni yaklaşımlarla belirlenmektedir. Bu çalışmada bizler önemli bir kar oluşumuna yol açacak olan radikal bir mağaza tasarım programıyla birleşecek olan tedarik zincirine ilişkin envanter düzeylerinin nasıl optimum kılınacağını inceledik.

we deliver real value

mağazanın tasarımımızdan önceki durumu

the store after

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

Contact us

project

İş İlanları:

İş Geliştirme Elemanları
Muhasebe Elemanları
Uzman Tasarımcılar
İç Mimarlar ve Marka Tasarımcıları
Yetenekli Tasarımcılar

Lutfen CV nizi ve Portfolionuzu Jobs@campbellrigg.com adresine gönderiniz

5 Beaumont Mews, Charlton King's Road, London NW5 2EQ UK Tel: + 44 (0)20 7284 1515

free call